FAQs

Opdateres løbende 

  • Hvordan tilmelder jeg mig?

    Al tilmeldning foregår via Speedadmin. 

    1. Tilmeldning til Speedadmin
    2. I vil blive kontaktet af en lærer 
    3. Administrationen godkender jeres tilmeldning og sætter jer igang i systemet
  • Hvornår får jeg svar fra ventelisten?

    Først skal I tilmelde jer Speedadmin. 

    I vil dernæst blive kontaktet af Dorte (uddannelseslederen), når der er ledige pladser.

    Dette sker typisk i løbet af juni-august (for sommeroptag), og i december (for vinteroptag).

  • Hvordan modtager jeg beskeder fra lærerne?

    Fællesbeskeder foregår via Speedadmin. De enkelte lærer kan vælge andre metoder at kommunikere direkte med forældre/elever på. 

  • Er det muligt kun at gå til soloundervisning, uden fællesaktiviteterne?

    Nej. Det er en essentiel del af Suzuki-metoden, at eleven deltager i fællesaktiviteterne (fællestimer, huskoncerter m.m). 

  • Er det muligt at deltage i fællesaktiviteterne uden at gå til soloundervisning?

    Ja. Det er muligt at deltage i fællesaktiviteter uden at gå til solo-undervisning på Instituttet (fx fællestimer, kammerorkester, kammermusik m.m.).

    Kontakt detdanskesuzukiinstitut@gmail.com med din forespørgsel :-) 

  • Hvordan foregår betaling?

    Betaling sker månedligt (forudrettet) fra sæsonen 2025/2026. 

    Betaling for fællesaktiviteter sker en gang per sæson (oktober og marts). 

    Betaling til instrumentleje sker en gang årligt. 


    Ved for sen betaling pålægges der et rykkergebyr på 100 DKK. 

  • Fravær

    Fravær skal meddeles læreren i god tid. Undervisningstimer, der forsømmes af eleven, erstattes ikke.

     

    Læreren har mulighed for at aflyse 1 time pr. sæson pga. sygdom (eller barns sygdom), uden behov for efterlæsning. 

     

    Timer der forsømmes af læreren, søges henlagt til et senere tidspunkt eller gennemført ved vikar. Dette vil typisk ske i projektugerne.


    Såfremt dette viser sig umuligt, refunderes lektionerne.

    Kontakt i dette tilfælde vores administrator på leasuzukisome@gmail.com

  • Hvordan udmelder jeg mig?

    Udmeldelse sker ved indsendelse af email til detdanskesuzukiinstitut@gmail.com

     

    Eleven kan ikke udmeldes gennem elevens underviser. En udmeldelse er først modtaget, når der sendes en mail til administrationen. 

     

    Udmeldelse skal ske med 3 måneders varsel til udgangen af en sæson. I efteråret senest 15. oktober og i foråret senest 15. maj.

     

    Hvis udmeldelsen sker senere, betragtes eleven som havende påbegyndt en ny sæson, og der vil blive opkrævet kontingent for hele den følgende sæson.

     

    Læs mere om udmeldelse her. 

  • Øvrige spørgsmål

    Har du spørgsmål som du ikke kan finde svar på via hjemmesiden, så tag kontakt til vores administrator, Lea (leasuzukisome@gmail.com).